Христос Воскресе! Приветствуем вас на сайте, посвященном Воскресению из мертвых преподобного Серафима Саровского

МОЩИ СВЯТЫХ

СОДЕРЖАНИЕ  

Андрей Смоленский, благоверный князь.
Сказание об обретении Мощей Святого

Бывшу некогда преподобному Даниилу на Москве, и воспомяну Самодержцу о состаревшихся церквах близ врат града Переславля, дабы велел новыя поставити. церковь святого и великого пророка иоанна Предтечи, у нея же придел великомученицы Варвары, и другая церковь великого чудотворца Николая. еже и повеле царь новыя церкви поставити. и тогда преподобный Даниил поведа царю и великому князю иоанну Васильевичу и преосвященному иоасаѳу митрополиту, есть. рече. у церкви святого чудотворца Николая, о ней же поведах. яко состарелася, и ту лежат мощи в земли, чудна мужа и свята князя Андрея Смоленского, его же никто же помняше, мы же не пред многими леты своима очима видехом. память ему сотворяему во храме. в немже мощи его почиваху. и службу ему совершаему, и стихеры, и канон ему певаемый. и на иконах образ его написуем, и с верою приходящии к мощем его, призывающе в молитве того святого князя Андрея, не отхождаху тщи, но приимаху яже на пользу прошения, ныне не вем. чесого ради таков свят муж ни от кого поминаем. И сего ради возвестих Вашей Державе, бояся, да не конечному забвению предастся таковое дело, и аз да не буду молчания ради осуждению повинен.

Царь же и первосвятитель рекоша, что сотворим о сих? Старец же, уповая некоим от Бога извещением, рече: аще повелит держава ваша, и в Переславли да соберется собор священный, и да помолят Бога, и премилостивый Бог ради Твоея царския веры и благословением первосвятителя, и молитвами всесвященного собора, да явит нам Бог мощи раба своего, хощу уповая на Бога и на молитвы раба его, искати сих. И повелеша ему сия дерзати. Глаголют же о сем князи Андреи в повестех нецыи сице, аще истинна суть. един Бог весть, яко сей бяше един от Смоленских князей, и за некую крамолу и братоненавидением, утаився своих си, оставив княжение, дом и отечество, изыде от града Смоленска и в Переславль прииде. и ту никимже знаем, и странствовавше Христа ради, и пребысть у церкви святого Николы. пономарствуя и труждаяся. яко един от убогих, лет яко тридесять, претерпевая всяко оскорбление и нужду, и никтоже ведяше, кто есть, или откуду прииде. И егда преставися от жития сего к Богу, нецыи глаголют. тогда обрели у него писание, яже о нем. и чепь злату, и перстень злат, и от того писания уведаша, яко князь есть Смоленский, и златую его чепь и перстень глаголют взял князь великий иоанн Васильевич, и за сие дал ругу к церкви святого Николы. яже есть и до ныне, писание же то ныне не обретается, еже о нем, разве токмо стихеры и канон.

И пришед Даниил в Переславль. И возвести царское повеление и святительское благословение священному собору, еже о взыскаши мощей князя Андрея. и всем любезно бысть, и хотеша звонити, да народ увесть. и некто от собора рече: аще угодно Богу явити мощи раба своего. то без звону молебная певше. идем над мощи, и от сего увемы. аще приятно будет дело сие Богу, и угоднику Его. и тако само дело возопиет, и аще кому известит Бог, и той самозван да приидет. и угодно бысть слово сие Даниилу и прочим. и вшедше в соборную церковь. молитвовавше, идоша к церкви святого Николы. и молебная отпевше, изыдоша над мощи, и храмину, яже над мощми, разобраша, и начаша копати. и снидеся народ безчисленное множество. священнического и иноческого чина, и от вельмож, граждане же и поселяне мужеска полу и женска, от малых до великих, никимже зовоми, со умилением и со слезами, и со свещами. Даниил же прилежно Бога моляше, и от очию слезы непрестанно испущаше, и нищих милостынею удовляше, и обретоша мощи не во гробе, но скалами берестовыми обвиты и около его множество гробов исполнены костей человеческих.

Он же ничимже не врежден, ниже смесися с иными костьми, аще и вкупе лежаху мощи же его яко мѵром облияны видяхуся, яко благоухание некое испущающе. и вси радости исполнени бяху зряще нань, власи же бяху главнии русы и велицы и цели бяху, и яко свет светяхуся, и ризы его, в них же Бога ради препроводи житие, в сих же и погребен бысть, и обретошася сверху главы и до ногу, на едину страну яко скутаны бяху, на них же бяху и пугвицы медяны. мощей же не двигнуша. дондеже известят святителю. и егда отгребаху от мощей землю, в ней же бяху и крупицы многия береста оного, имже быша мощи обвиты, и тыя крупицы мнози недужнии взимаху и исцелеваху, народи же дивляхуся и славляху Бога.

И вскоре посла Даниил священника к святейшему митрополиту известить, како изволит сотворити. яже о обретении мощей. Митрополит же возвести сие царю и великому князю иоанну Васильевичу всея России. И послаша освященных избранных мужей — Чудовского архимандрита иону, сановита суща. иже последи бысть епископ Суждалю, и Успенского собора протопопа Гурия, мужа нарочита и благоговейна, видети мощи и устроити о них по достоинству. яко же лепо быти. Они же в Переславль пришедше и в соборной церкви молебная певше, приидоша к церкви святого Николы. и с ними безчисленное множество священнического и иноческого чину, и от вельмож, и народа людей, паче первого, мужеска полу и женска. и всякого возраста. и мощи видевше, и над мощми панахиду певше. Чудовский архимандрит иона. яко истязуя, вопрошаше Даниила: коея ради вины взыскал еси мощей сих и от кого повеление взем? Даниил же рече: известих сие благочестивому царю и преосвященному Митрополиту, ея же ради вины повелено ми бысть от них, и все сие явственно. ныне же паче благоволи Бог вашему великому священству своима очима видети святого сего. се образ его зрите на иконе написан, такожде и служба ему же стихеры и канон в старых книгах писано. не от мене сие изложено, ни мною повелено, но вельми прежде мене, и вопрошайте народа, чтó видеша, и недужнии како исцелеша, и от сих уразумевайте.

Вверх



СКАЧАТЬ основные материалы сайта «Великая Дивеевская Тайна - Пасха Святой Руси»

Преподобне отче Серафиме, моли Бога о нас!

При полной или частичной перепечатке материалов сайта следует указать источник


Яндекс.Метрика